جستجو

سه‌شنبه، دی ۱۰، ۱۳۸۱

نتيجه گيری
اول:
با توجه به نظرات ارسالی و بازديد سايت نشان دهنده شدت علاقه شما را به اوراکل نشان می دهد چون غير از يکی دو تا Eamil تا حالا چيزی از شما عزيزان دريافت نکردم. پس معلوم ميشه همه دنبال VB و SQL Server هستند.فکر کنم منم برم دنبال آنها انگار بهتره.
دوم:
اگر توجه کرده باشيد مطلب خيلی کم می نويسم اين چندين علت دارد. اولا فکر نکينيد که وب لاگ نويسی به همين راحتيهاست همين تايپ لاتين و فارسی کنار هم آنهم بطوری که خوانا باَشد و غلط املايی نداشته باشد, جملات و پاراگرافها در سايت مرتب باشند کلی از وقت را می گيرد اگر باور نداريد خودتان امتحان کنيد همين مطلب تاريخ فارسی در اوراکل در Notepad تايپ کنيد و زمان تايپ خود را ثبت کنيد. دوما بيشتر مقالات که راجع به اوراکل يا نرم افزار خاصی نوشته می شود ترجمه يا کپی نيست بلکه اکثر آنها تجربه شخصی است و برای تهيه و صحت آنها مجبورم تمامی آنها را دوباره اجرا و آزمايش کنم برای تهيه تصاويری که می بينيد مجبور شدم خود اوراکل يا برنامهای جانبی را يک بار ديگر نصب يا اجرا کنم تا تصاوير را ضبط کنم . حتی لينکهايی که گفته می شود بايد تک تک آنها را آزمايش کنم.

دوشنبه، دی ۰۹، ۱۳۸۱

تاريخ فارسي يا شمسی در اوراکل
چطور تاريخ فارسي در اوراکل داشته باشيم؟ اوراکل از نسخه 7 به بعد آنرا پشتيباني مي کند. براي اينکه تاريخ فارسي داشته باشيد کافي است پارامتر nls_calendar را به Persian تغيير دهيد. اجازه بدهيد با مثال قدم به قدم آنرا با هم اجرا کنيم. ابتدا با برنامه SQL PLUS با کاربر scott و رمز عبور tiger به اوراکل وصل شويد. به صورت پيش فرض پارامتر nls_calendar مقدارش Gregorian است. دستور زير را در SQL PLUS اجرا کنيد. اين دستو ر تاريخ سيستم شما را نشان مي دهد.
;select sysdate from dual
اگر اين دستور را اجرا کنيد فرمت تاريخ را بر اساس اينکه پارامتر nls_date_format را چطور تعيين کرده باشيد نشان
مي دهد. بطور پيش فرض اوراکل تاريخ را به شکل DD Mon YY نشان مي دهد مثلا 02 28FEB
يا اگر به شکل DD Mon YYYY باشد تاريخ به شکل 2002 28FEb نشان داده خواهد شد.
همانطور که قبلا در مقاله اي تحت عنوان فارسي سازي در اوراکل گفته شد اگر سيستم کامپيوتر را به فارسي تغيير داده باشيد تاريخ ميلادي را بشکل 02/12/28نشان مي دهد که از فرمت عربي تبعيت مي کند.حال دستور زير را اجرا کنيد. با اين دستور نحوه نمايش تاريخ ميلادي به شمسي تغيير مي کند.
;'Alter session set nls_calendar='Persian
حال اگر دستور ;select sysdate from dual را اجرا کنيد تاريخ را به شکل 1381 07Dei نمايش داده خواهد شد. مي بينيد که خود اوراکل تاريخ ميلادي را به شمسي تبديل مي کند. حال تاريخ سيستم کامپيوتر خود را مثلا به هفتم فوريه 2002 تغيير دهيد و دستور فوق را يک بار ديگر اجرا کنيد حال تاريخ به شکل 1381 18Bahman نشان داده خواهد شد. اسامي ماهها به شکل انگليسي است. حال اگر بخواهيم تاريخ را به شکل 1381/11/18 داشته باشيد کافي است پارامتر nls_date_format را تغيير دهيم با دستور زير مي توانيد اين کار را بکنيد.
;'Alter session set nls_date_format = 'YYYY/MM/DD
حال اگر دستور ;select sysdate from dual را اجرا کنيد تاريخ را به شکل 1381/11/18 خواهيد داشت.
نکته:
اين دستورات فقط در يک Session کار مي کنند . مفهوم Session چيست ؟
وقتي با يک کاربر به اوراکل وصل مي شويد يک Session ايجاد مي شود و تا زماني که با اين کاربر به اوراکل متصل هستيد Session نيز برقرار است فرقي نمي کند که با چه برنامه اي به اوراکل وصل شده ايد مثلا با SQL PLUS يا برنامه Vitual Basic , Vitual C , Java يا با صفحات وب مثل ASP, JSP, PHP که از ODBC يا JDBC استفاده مي کنند يا با برنامه Oracle Developer2000 . ولي اگر يک بار ديگر با برنامه هاي گفته شده به اوراکل وصل شويد يک Session جديد ايجاد مي شود و مقدار nls_calendar و nls_date_format حالت پيش فرض اوراکل را خواهد داشت. و بايد يک بار ديگر دستورات فوق را اجرا کنيد. دستورات Alter ession را مي توانيد تحت تمامي کاربران اوراکل اجرا کنيد. مي بينيد که به صورت ديناميک مي توانيد تاريخ و فرمت آن را در اوراکل تحت برنامه خود تغيير دهيد و اين قدرت اوراکل را نشان مي دهد. و اين نشان مي دهد که تغيير تاريخ مستقل از Instance اوراکل و زبان پيش فرض آن است مثلا ممکن است شما nls_language را American و nls_territory را America باشد با اين حال باز هم تاريخ شمسي را به شکل فوق خواهيد داشت.
چون خيلي ها از اين قابليت خبر ندارند براي همين در جداول اوراکل به جاي فيلد با نوع Date از( char(10 استفاده مي کنند. با اين کار ديگرنمي توانيد از توابع تاريخ اوراکل استفاده کنيد. توابع Date شامل :
ADD_MONTHS, GREATEST, LEAST,LAST_DAY,MONTHS_BETWEEN,NEXT_DAY,NEW_TIME هستند.
مثالهاي گفته شده در محيط SQL PLUS بود حال چطور در برنامه خود آن را استفاده کنيم.

Oracle Developer2000 Form Builder
کافي است در تمامي فرمها در Pre Form Trigger دو دستور Alter session را قرار دهيد. البته نمی توانيد اين دستور را بطور مستقيم استفاده کنيد بايد بشکل زير عمل کنيد.
;('FOrms_DDL('Aleter session set nls_calendar='Persian
در برنامه گفته شده مثل Vitual C, VB, Java و صفحات وب کافي است بعد از اتصال به اوراکل دو دستور Alter session را اجرا کنيد.
براي اينکه بطور پيش فرض اين مقادير را در خود Oracle Server تغيير دهيد که براي تمامي Session ها و برنامه ها صادق باشد بعدا گفته خواهد شد.
براي اطلاعات بيشتر مقادير پارامترهاي اوراکل به مستندات آن مراجعه کنيد. به آدرس زير نيز مي توانيد مراجعه کنيد.
http://www.csee.umbc.edu/help/oracle8/server.815/a67789/appa.htm#956235

چهارشنبه، دی ۰۴، ۱۳۸۱

Rational XDE
يکی ديگر از شاهکارهای شرکت Rational را بايد با نرم افزار جديدش بنام XDE شناخت که برای آناليز,طراحی و توليد صفحات وب استفاده می شود. اين نرم افزار در دو قسمت مجزا Java و NET. وجود دارد. اين بار IBM بعد از خريد شرکت Rational روند اجرای برنامه را تغيير داده است. هنگام نصب آن ابتدا يک برنامه ديگری بنام EzPad را نصب می کند که هنگام اجرا برنامه XDE ابتدا اين برنامه اجرا می شود و به اينترنت وصل می شود و در ابتدای بايد خود را Register کنيد و Rational اجازه استفاده 30 روزه اين برنامه را می دهد. هر بار که XDE را اجرا می کنيد ابتدا برنامه EzPad اجرا شده و ID شما را در اينترنت چک می کند. برانامه EzPad در شاخه Winnt\Ezpad قرار می گيرد.به اميد اينکه هکرها هر چه زودتر Crack آن را در شبکه اينترنت قرار دهند می توانيد اين برنامه 213MB را از اينجا يا از
اين آدرس دانلود کنيد.

سه‌شنبه، دی ۰۳، ۱۳۸۱

مشکل در اتصال صفحات وب به اوراکل
قبلا راجع به اتصال صفحات ASP به اوراکل صحبت شد. ولی بعد از نصب اوراکل و قرار دادن صفحات وب روی سرور مشاهده می شود که هنوز مشکل اتصال به اوراکل وجود دارد. وقتی که با SQL PLUS اتصال به اوراکل را آزمايش می کنيم می بينيم همه چيز درست است که نشان دهنده اين است که سرويس اوراکل درست کار می کند. توجه داشته باشيد که SQL PLUS برای اتصال به اوراکل از درايور Net8 استفاده می کند نه از ODBC يا OLEDB يا JDBC بنابراين اگر مشکل اتصالات صفحات وب به اوراکل را داريد اشکال از نصب نشدن Component های مربوط به OLEDB,ODBC, JDBC است. برای اضافه کردن آنها کافی است که CD اوراکل را در درايو قرار داده برنامه Setup بطور اتوماتيک اجرا می شود اگرچنين حالتی پيش نيامد بطور دستی برنامه Setup را اجرا کنيد. و مراحل زير را به ترتيب دنبال کنيد.
->->->->
در صفحه آخر Availabe Product Components دو ستون بنامهای Components و Install Status را می بينيد قسمت Install Status نشان می دهد که آيا قبلا اين Component را نصب کرده ايد يا نه Installed يعنی قبلا نصب شده و New Install نشان دهنده اين است که هنوز نصب نشده است. قسمت Oracle Development kit همانطورکه در شکل نشان داده شده است را بيابيد و تمامی Check Box ها را تيک بزنيد. اگر Component ديگری را نيز می خواهيد می توانيد با تيک کنيد. يا حتی اگر Install Status به صورت Installed بود باز با تيک کردن Check Box می توانيد دوباره Component مورد نظر را مجددا نصب کنيد اين حالت برای موقعی مناسب است که Component بطور صحيح نصب نشده است. بعد از تيک کردن Check Box ها کليد Next را فشار دهيد تا Componet ها نصب شود.

یکشنبه، دی ۰۱، ۱۳۸۱

Rational Products
اگر می خواهيد محصولات مختلف Rational را دانلود کنيد به اين آدرس http://www.rational.com/tryit مراجعه کنيد. توجه داشته باشيد که تمامی محصولات نسخه Trial هستند ولی برای استفاده نامحدود زمانی آنها بايد Crack آنها را در سايت www.astalavista.com بيابيد.
با بودن سايت www.astalavista.com کی پول می ده به نرم افزار

شنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۱

به خدا تقصير من نيست
گاهی اوقات يا بگم بيشتر اوقات اين وب لاگ اوضاعش بهم می ريزد نمی دانم از چيه . مثلا گاهی اوقات لينکهای آرشيو خود به خود از بين می رود يا الان Template آن بهم خورده و عرض سمت راست که برای منو در نظر گرفتم کوچک شده است فکرکنم تا زمانی که فايل HTML را روی خود سايت blogspot قرار دهم همين آشو همين کاسه است. آقا از خير سايتی که JSP ساپورت بکنه گذشتم اگر سايتی را می شناسيد که ASP.NET را ساپورت کند وقابل اعتماد باشد را معرفی کنيد.
All Exams
اگر اطلاعاتی راجع به تمامی سوالات امتحانهای MCSE,MSCD,MCDBA,MCSA,CCNA,CCNP,CCDA,CCDP,A+,Server+,Oracle8i,9i,Citrix,Novell CNA, SUN,CIW می خواهيد بدانيد به آدرسهای زير مراجعه کنيد.می توانيد بعضی از مثالهای آنها را دانلود کنيد.
http://www.examnotes.net
http://www.actualtests.com
ASP-Oracle Connectivity Using OO4O
گاهی اوقات صفحات ASP که از OO4O يا همان Oracle Object for OLE برای اتصال به اوراکل اسفاده می کنند خود به خود قطع می شود که علت اين امر به خيلی چيزها ممکن است مربوط باشد.
1- نسخه اوراکل . اين عمل در اوراکل 8i مخصوصا Oracle 8.1.6 بيشتر ديده می شود که بهتر است آنرا به نسخه بالاترمثل Oracle 8.1.7 ارتقا دهيد توصيه من Oracle9i است.
2- در سايت اوراکل دنبال Patch مربوط به OO4O بگرديد که بايد آنرا Up grade کنيد
3- به نحوه برنامه نويسی و نحوه تعريف Record Set و تنظيم پارامترهای OLE نيز مربوط می شود. برای اطلاعات بيشتر در اين زمينه به اينجا مراجعه کنيد.
Is Paging with Recordsets the Best Method?
ASP-Oracle Connectivity Using OO4O
همه جور کتاب يا Document ديده بودم جزء اين يکی که تازه Download کردم خيلی جالبه اين Document که نام آن Java OReilly Books در قالب PFD است مرجع کامل Java است نزديک 38MB حجم دارد .اين کتاب دارای 5964 صفحه است. فکر کنم تمام عمر بايد صرف خواندن آن کرد حالا کسانی که می خواهند آنرا بخوانند اين کوی و اين ميدان.

جمعه، آذر ۲۹، ۱۳۸۱

نصب Personal Oracle8.0.x و Oracle Developer 2000 روی Windows98
مراحل زير را به ترتيب انجام دهيد:
1- ابتدا Personal Oracle8.0.x که x نشاندهنده نسخه اوراکل است مثل 1,2,3. روی Windows98 نصب کنيد.
2- زيرشاخه orainst را در شاخه اوراکل پيدا کنيد و آنرا تغيير نام دهيد (Rename) .
3- از کل شاخه bin در زير شاخه اوراکل Backup بگيريد و آنرا بنام bin2 در جای ديگری روی هارد خود نگهداريد.
4- حال Oracle Developer2000 را نصب کنيد. مسير نصب همان مسيری باَشد که Personal Oracle8.0.x را نصب کرده ايد.
5- از شاخه bin2 که Backup شاخه bin است تمامی فايلها را به جزء SQLLIB80.dll, cor40.dll, nlsrtl33.dll انتخاب کنيد و روی شاخه bin کپی کنيد يا Overwrite کنيد.
حال با بودن Windows 2000/ XP و اوراکل 9i چه کسی می خواهد Personal Oracle 8 آن هم روی Windows98 کار کند خدا داند.

پنجشنبه، آذر ۲۸، ۱۳۸۱

Oracle , ASP, IIS
اگر از زبان ASP محصول ماکروسافت برای برنامه نويسی صفحات web و از اوراکل برای بانک اطلاعاتی استفاده می کنيد چند نکته قابل ذکر است. در ASP برای اتصال به بانک اطلاعاتی اوراکل می توان از ODBC يا OLEDB استفاده کرد. معمولا روی يک سرور Windows 2000 دو محصول IIS و Oracle را نصب می کنند يا اينکه IIS را روی يک سرور و اوراکل را روی سرور ديگر نصب می کنند و فايلهای ASP را روی سروری که IIS نصب شده است قرار می دهند. در حالت دوم برای اتصال صفحات ASP به Oracle Server يا Oracle RDBMS بايد حتما Oracle Client را نيز در کنار IIS نصب کنيد تا بتوانيد به Oracle Server وصل شويد. با نصب آن Oracle ODBC و Oracle OLEDB نصب می شود ولی دقت کنيد هنگام نصب Oracle Client بايد قسمت مربوط به Programmer را انتخاب کنيد تا OLEDB نصب شود . بعد از نصب همه نرم افزارها و قرار دادن صفحات ASP بعد از اجرا صفحات Web ممکن است با پيغام اشکال ORA-12638 مواجه شويد برای رفع آن کافی است روی سروری که اوراکل و IIS نصب شده اند به زيرشاخه Oracle\ora81\network\admin يا اگر اوراکل 9i نصب کرديد به زير شاخه Oracle\ora92\network\admin برويد يا بهتر بگويم زير شاخه admin را پيدا کنيد و فايل Sqlnet.ora را با Notepad باز کنيد و خط
SQLnet.Authentication-services=(NTS را کامنت کنيد برای اين کار به ابتدای خط کاراکتر # را اضافه کنيد.
نصب اوراکل 8i روی کامپيوتر پنتيوم 4 . Oracle 8i on Pentium4
وقتی CD اوراکل 8i را روی کامپيوتر پنتيوم 4 قرار می دهيد برنامه Setup اجرا نمی شود بعضی به غلط می گويند که از JRE يا همان Java Runtime Environment است. نصب آن ساده است کافی است ابتدا کل CD اوراکل را روی هارد کامپيوتر کپی کنيد سپس فايل symejit.dll را روی هارد پيدا کرده آنرا حذف يا تغيير نام دهيد سپس برنامه Setup را از روی هارد اجرا کنيد.
توجه توجه
کلی Document خوب در رابطه با Oracle, Java, JSP, XML, UML در قالب فرمت PDF دارم ولی فضا برای Upload آن ندارم تا شما بتوانيد آنرا دانلود کنيد. 30MB فضا در سايت www.netfirms.com دارم ولی اين سايت اجازه دانلود فايل بيش از 256KB را نمی دهد از جمله Crack برنامه AllWebMenus3 Build492 را الان روی اين سايت Upload کردم ولی نمی توانيد دانلود کنيد. از دوستانی که سايتی می شناسند که اين محدوديت را ندارد لطفا از طريق Email اطلاع دهند . قبلا از همکاری صميمانه شما سپاس گزارم.
Access Password
شايد تا حالا فايل Access خود را رمزگذاری کرديد و آنرا فراموش کرديد يا اينکه يک فايل Access دريافت کرديد که دارای Password بوده و خواسـتيد رمزآنرا بيابيد. با اين برنامه بسيار کوچک می توانيد تمای فايلهای Access را باز کنيد.برای دريافت فايل اينجا کليک کنيد.
Crack برنامه AllWebMenus3 Build 492
يکی از دوستان جناب آقای مهران طاهری از اينکه چرا Crack نرم افزار AllWebMenus3 را در سايت قرار ندادم شکايت کرده بود بايد بگويم که من Build492 آنرا دارم ولی هر بار که به سايت آن برای دانلود مراجعه می کنيد Build آنرا تغيير می دهند.ولی در سايت www.astalavista.com می توانيد آنرا جستجو کرده و Crack آنرا بيابيد. برای دريافت فايل اينجا کليک کنيد. اميدوارم که قابل استفاده باشد. ولی متاسفانه بايد بگويم قابل دانلود نيست لطفا مطلب پايين که با عنوان 'توجه توجه' آمده است را بخوانيد.

سه‌شنبه، آذر ۲۶، ۱۳۸۱

نرم افزار PLSQL Developer
شايد تا حالا با برنامه SQL Plus يا Oracle Builder اوراکل برای نوشتن Store procedure و Trigger استفاده کرده باشيد که يک محيط خشک بدون ديباگ کردن است و برای نوشتن توابع به زبان PLSQL مخصوصا اگر تابع پيچيده ای باشد اصلا مناسب نيست و وقت زيادی را بايد صرف رفع اشکال برنامه کنيد. نرم افزاری که معرفی می کنم اين مشکل را حل کرده است. واقعا عالی است با آن می توانيد توابع نوشته شده را خط به خط Trace و ديباگ کنيد ودر زمان بسيار کوتاه پيچيده ترين توابع و تريگرها را بنويسيد نام آن PLSQL Developer است من با نسخه 4.3 آن کار کردم . آخرين نسخه اين نرم افزار 5.0.3 می باشد برای اطلاعات بيشتر و دانلود آن می توانيد به سايت http://www.allroundautomations.nl مراجعه کنيد . در ضمن نسخه موجود 30 روزه می باشد برای Crack آن به سايت www.astalavista.com مراجعه کنيد. يا می توانيد از اينجا دانلود کنيد. نسخه بدون مدت آن را می توانيد از اين اينجا دانلود کنيد ولی يک فايل ZIP شده دارای Password است در ضمن اگر هم Password آنرا بدانيد برای نصب احتياج به Product Code دارد. شما وقت خود را هدر ندهيد چون من تمامی راهها را برای پيدا کردن Password و Product code صرف کردم ولی موفق نشدم . اگر کسی می داند محبت کند من را هم در جريان قرار دهد. نسخه 30 روزه آن با crack بدون مشکل کار می کند .

دوشنبه، آذر ۲۵، ۱۳۸۱

AllWebMenus3
صفحه جديد را تازه ديشب ساعت يک بامداد تمام کردم خيلی از وقتمو گرفت . می توانيد منو را هر جا که دوست داريد حرکت بدهيد. وقتی که ماوس را بالای منو جايی که Class In Web است نگه داريد کرزر ماوس به شکل صليب می شود حال به روش Drag and Drop منو را جابجا کنيد.وقتی هم که صفحه را Scroll می کنيد منو نيز موقعيت جديدرا حفظ می کند با اين روش برای استفاده از لينکها ديگر لزومی ندارد مثل روش قبل صفحه را Scroll کنيد و به بالا برويد تا لينکها را ببينيد. برای ساختن اين منو از نرم افزار AllWebMenus3 استفاده کردم برای دانلود آن می توانيد به اينجا مراجعه کنيد ولی توجه داشته باشيد که برای Compile کردن منو به Crack احتياج داريد.بعد از کامپيال منو چند تا فايل JavaScript می سازد که با مرورگرهای IE,Netscsape,Opera سازگار است .اگر به سايـت www.allwebmenus.com برويد اين نرم افزار دارای يک Release Build است که هر بار آنرا تغيير می دهند. می توانيد برای يافتن crack آن به سايت www.astalavista.com مراجعه کنيد. برای ساختن افکتی که در سمت چپ-بالا می بينيد که فقط يک فايل GIF است از نرم افزار Ulead GIF Animator 5 و Ulead COOL 3D 3.5 استفاده کردم.

جمعه، آذر ۲۲، ۱۳۸۱

در باره CodeCharge Studio
دوست عزيزم آقای مهران طاهری در وب لاگ خود نرم افزار CodeCharge Studio را معرفی کردند جهت اطلاع بگم که می توانيد crack اين نرم افزار را در سايت مورد علاقه من www.astalavista.com يا از همينجا دانلود کنند. من اين نرم افزار تازه تست کردم اونم نه بطور کامل ولی فارسی را هم پشتيبانی می کنه. برای اطلاعات بيشتر به سايت آقای طاهری مراجعه کنيد.

چهارشنبه، آذر ۲۰، ۱۳۸۱

OCP اوراکل رتبه دوم
به گفته CertCities.com برنامه Oracle9i OCP در بين 10 تا Hottest Certification در سال 2002 رتبه دوم را داشته است.برای اطلاعات بيشتر راجع به Certification به سايت www.CertCities.com مراجعه کنيد .

یکشنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۱

KazaA
شايد تا حالا خواسته باشيد نرم افزار، موسيقی، فيلم يا Document خاصی را دانلود کنيد ولی در اينترنت پيدا نکرديد يا اگر هم پيدا کرديد مجانی نبوده است. يکی از زيبا ترين نرم افزاری که من نيز از آن استفاده می کنم و خيلی چيزها را با آن دانلود کردم را معرفی می کنم. اين نرم افزار بنام KaZaa است. کارکرد آن به اين شکل است که هارد کامپيوترهايی که در اينترنت هستند را به اشتراک می گذارد (Share) و شما می توانيد فايل مورد دلخواه خود را در کامپيوتر فرد ديگری بيابيد. ولی نگران امنيت آن نباشيد شما می توانيد از روی کامپيوتر ديگرفقط Download کنيد نه Upload پس نگران ويروس نباشيد. بعد از نصب آن هم به دلخواه می توانيد هر قسمت از هارد خود را که دوست داريد Share کنيد يا اصلا Share نکنيد. هنگام Download هم اگر اينترنت قطع شد يا خودتان آن را متوقف کرديد می توانيد دفعه بعد ادامه آنرا Download کنيد. برای Download اين نرم افزار می توانيد به اينجا مراجعه کنيد.
يکی ازدوستان شروع به آموزش نرم افزارDream Weaver MX نموده است برای اطلاعات بيشتر اينجا کليک کنيد.واقعا اين نرم افزار عالی است با داشتن آن بهتراست Frontpage ماکروسافت را فراموش کنيد.
شرکت IBM بنا است شرکت Rational را بخرد
اخيرا شرکت IBM و Rational اعلاميه قطعی داده اند مبنی بر اينکه شرکت IBM می خواهد شرکت Rational را بخرد. اصل خبر.

شنبه، آذر ۱۶، ۱۳۸۱

جلسه چهارم و پنجم آموزش اوراکل حاضر است ولی به خاطر اينکه فرمت نمايش در اين وب لاگ مناسب نيست نتوانستم آنرا در شبکه قرار دهم مشکل اصلی نمايش فارسی در کنار انگليسی است فارسی ها از راست به چپ هستند و انگليسی ها بر عکس برای همين تمامی دستورات SQL بهم می خورند و قابل مفهوم نيستند. الان در حال طراحی سايـت اصلی هستم در آينده نزديک آماده خواهد شد. در اين سايـت مطالب با فرمت بهترودارای قابليت جستجو و به صورت يک مجموعه خواهد بود.اين اولين دوره آموزش مقدمه ای بر اوراکل است و برای مبتديان مناسب است. از اينکه مطالب با تاخيردرشبکه قرار می گيرند پوزش می خواهم يکی به خاطر مشغله زياد ديگری به خاطر اينکه تايپ کردن فارسی من کند است .